من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

عاشقی رسم خوش فرهاد بود من هنوز درمانده آه توام
من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

عاشقی رسم خوش فرهاد بود من هنوز درمانده آه توام

آبشار عیش اباد (آذربایجان شرقی)

عیش آباد یکی از روستاهای شهرستان مرند تبریز می باشد. روستایی کوهستانی پلکانی با خانه هایی کاهگلی و روبه دره ای که رودخانه در ان جاریشت و درختان گردو و در انتها درختان بید بلند و سرکشیده به اسمان و گاه خمیده به  زمین.

برای رسیدن به آبشارباید در خلاف جهت اب رودخانه در دره ای سنگلاخ با سنگ های ریز و و گاهی درشت وبزرگتر از قد حدود 3 ساعت پیمایش کرد تا به آبشار بلند و زیبایی عیش آباد رسید البته در میانه راه ابشار کوچکی  هم هستو بعد از ابشار اصلی ابشار دیگر در فاصله  ده دقیقه ای  و ابشار چهارم که باید حتما وسایل فنی داشت  وجود دارد.

یه مسیر دیگه هم برای رسیدن به آبشار وجود دارد جاده خاکی از بالای باغات گردو که کمی مسیر را طولانی تر ولی آسانتر میکند البته تا نیمه را و بعد از اتمام جاده خاکی باید از دامنه کوه و یک پاکوب بسیار باریک و خراب که به دره منتهی میشود رو طی کنیم. ما از مسیر دوم رفتیم و از مسیر اول یعنی دره برگشتیم که هر دو زیبایی های خاص خودش رو داشت. زیبایی وصف نشدنی مخصوصا مسیر رفت در دامنه کوه پراز چمن و گل و پروانه ....

یکی از دوستانم توی تبریز راهنمای ما بودن پسری مهربان ، خجالتی بنام علی اقا

روزی که تصمیم داشتیم این مسیر ور بریم به علت خستگی و طولانی بودن راه تبریز و معطلی و بی برنامه گی لیدر کرمان به علی آقا گفتیم که یه ابشار ما رو ببره که نزدیک و اسون باشه ایشونم لطف کرد و یه ابشار 3 ساعت رفت 2 ساعت برگشت رو برامون انتخاب کرد  و مسیر رفتمون طوری بود که به بز کوهی نشون میدادی نمیرفت و خودشو به یوزپلنگ معرفی میکرد .... تا پیدا کردن ماشین و ... حدود یک ظهر به اول مسیر پیاده روی رسیدیم و حدود 7 برگشت به روستا رو داشتیم . با وجود تمام خستگی هامون تونستیم مسیر رو تمام کنیم و به ابشار برسیم و جالب تر این بود که با خودمون فقط یه بسته بسکویت برداشتیم و یه قمقمه اب و نهار رو ساعت 7 توی روستا خوردیم یعنی گشنه و خسته 5 ساعت پیاده روی سخت ولی خوشحالم که رفتم و تونستم و یه جای قشنگ دیگه رو دیدم

(6 مرداد 1401)


https://s25.picofile.com/file/8453592776/photo_2022_10_01_10_39_26.jpg


https://s25.picofile.com/file/8453592784/photo_2022_10_01_10_39_21.jpg


https://s25.picofile.com/file/8453592792/photo_2022_10_01_10_39_16.jpg


https://s25.picofile.com/file/8453592834/photo_2022_10_01_10_39_18.jpg


https://s24.picofile.com/file/8453592850/photo_2022_10_01_10_39_23.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد