من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

عاشقی رسم خوش فرهاد بود من هنوز درمانده آه توام
من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

عاشقی رسم خوش فرهاد بود من هنوز درمانده آه توام

دره راگه (کرمان)

از طرف رفسنجان به سمت کرمان در شهرک های صنعتی سمت راست تابلویی بزرگ نوشه دره راگه. راگه یکی از زیباترین دره های کرمان که برا اثر فرسایش های ابرفتی حدودی 20 هزار سال قبل  و 20 کیلومتر طول، 180 متر عرض، حدود 70 متر عمق و بیش از 36 هزار هکتار وسعت دارد و رودخانه فصلی گیودری از وسط آن می گذرد. بهترین فصل برای پیمایش دره فروردینه که رودخانه آب داشته باشه ولی بارندگی توی دره حتی یه نم کوچیک باعث فروان اب و سیل میشه که خیلی خطرناکه. دره مرگ نام دیگر دره راگه می باشد.

یه جاده خاکی که در میانه راه هر چند کیلومتری دوشاخه میشه . بتازگی تابلوهای سیمانی مسیرهای افرویدی و ماشین سواری رو مشخص میکنه ولی دفعال قبل که می اومدم نه تابلویی بود نه مسیریابی.

یه دره باریک و طولانی . دفعات قبل اول دره پیاده می شدیم و وسطای دره بیرون می اومدیم این دفعه چون با ماشین شخصی رفتیم  تا انتهای دره رو رفتیم انتهای دره هم زیبایی خاص خودش رو داشت پر از درختچه های و مسیر خاصی بود که با یه م بارون انبوهی از اب توی دره سرازیر شد و قشنگی خاصی به دره داد.

موقع برگشت روخانه طغیان کرده بود و شانس آوردیم یه ماشین محلی هم می خواست از مسیر رد شه که ما دنبالش رفتیم و یه جوارییی رودخونه رو دور زدیم مسیرمون خیلی طولانی شد ولی عاقبت به جاده اصلی رسیدیم. (1 اردیبهشت 1402)


نظرات 3 + ارسال نظر
رضامحمدرضاخانی از ده عباس پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 08:11 ق.ظ

سلام عشق فقط روستا حیف که نشد تورکستان بمانم

سلام

مهدی چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 04:59 ب.ظ

وقت بخیر
خسته نباشید
درود بر کرمووون زیبا...
گرم نبود الان رفتین؟؟
میشه عکسای دره و رودخونه شو ببینم؟؟

درود بر شما
نه هوا چون ابری بود خنک بود از طرفی یه نم بارونی هم زد و سیلی هم اومد و الی بود

معین یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 03:12 ب.ظ

عکسای قشنگی گذاشتید. طبیعتگردی کرمان چهر فصل و فوق العاده است

درود و سپاس از شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد