من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

عاشقی رسم خوش فرهاد بود من هنوز درمانده آه توام
من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

عاشقی رسم خوش فرهاد بود من هنوز درمانده آه توام

قله هزار مسیر آبشار راین (کرمان)

قله هزار بلندترین قله استان کرمان  با ارتفاع 4501 متر از سطح دریا می باشد کوهی پر از گیاهان دارویی که نامش به خاطر همین هزار گیاه در دل این کوه است. چهار مسیر اصلی  برای صعود به این قله  می باشد . باب زنگی که کوتاهترین مسیر است و از روستای باب زنگی مرتفع ترین روستای ایران و تقریبا مسیری آسان است. 2-اردیکان که در میانه راه آبشار اردیکان قرار دارد و جزء مسیرهای کوتاه برای صعود می باشد . 3-مسیر میرشادی 4 - مسیر باب بینی 5- مسیر زر رود که همان آبشار راین است و طولانی ترین  و اصلی ترین مسیر می باشد و در عین حال زیباترین مسیر که از بالای آبشار بعد از شیب تند به دره ای خوش آب و هوا پر از نی زار و درختان و رودخانه ای عبور کرده و تمام طول مسیر سایه درختان و چمنزار می باشد تا جانپناه ، اتاقی تقریبا موجه برای استراحت که چشمه ای دارد برای آب خوردن  و تخت برای خوابیدن و بسر کردن یکشب . بعد از جانپناه مسیر خشک است وباید آب همراه داشت. عصر پنجشنبه از کرمان به طرف راسن حرکت کردیم و با همراهی دو تا از بچه های راین ساعت 9 شب به جانپناه رسیدیم. با وجود ک مسیر خیلی آسون بود ولی  نمی دونم چرا برام خیلی سنگین شد. شب رو توی جانپناه خوابیدیم و فردا با صدای کوهنوردها عازم قله بیدار شدیم . گشت و گزار کردیم و عصر برگشتیم . فکر میکنم هیچ مسیری اینقدر زیبایی برام نداشت دوستان برام کلی آلاله و گل پودنه چیدن  که عطرش دیونه کننده بود. گیاهان کوه هزار عبارتند از : آلاله، آویشن، بومادران، مفروح، مرزن جوش، کرفس کوهی، پونه، ازگن، انغوزه، درمنه، گون، قارچ، ریواس، کال، کاهوی کوهی، پیازچه کوهی، کما، گارچیک، چوب شورکوهی و … هزار تا گیاه  (مهر 1400)


https://s20.picofile.com/file/8445736776/WhatsApp_Image_2022_01_02_at_10_46_31_7_.jpeg


https://s20.picofile.com/file/8445736784/WhatsApp_Image_2022_01_02_at_10_46_31_8_.jpeg


https://s21.picofile.com/file/8445736792/WhatsApp_Image_2022_01_02_at_10_46_31_9_.jpeg


https://s21.picofile.com/file/8445736818/WhatsApp_Image_2022_01_02_at_10_46_31_6_.jpeg