من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

عاشقی رسم خوش فرهاد بود من هنوز درمانده آه توام
من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

عاشقی رسم خوش فرهاد بود من هنوز درمانده آه توام

آبشار کردیت (چهارمحال و بختیاری)

آبشاری زیبا،  خروشان، وحشی در عمق دره  خطرناک و در تنگه درکش ورکش  در نزدیکی بهشت آباد می باشد. هنگام پایین رفتن از دره در مسیر بسیار خطرناک و لغزشی و بعضی جاها باید دست به سنگ رفت و در قسمت پایین از یه جایی به بعد نمیشه نزدیک آبشار رفت مگر با ابزار فنی.

حالا چرا اسم تنگه رو درکش ورکش گذاشتن هم داستان داره: درکش یعنی به جلو رفتن و ورکش یعنی به عقب رفتن . این مسیر تنها راه ارتباطی اصفهان به خوزستان بوده و به خاطر آب زیاد رودخانه و شیب تند گاهی باید زین اسب رو به جلو درکش و گاهی زین رو به عقب ورکش می کردند.

 (5 فروردین 1400)


https://s18.picofile.com/file/8433325168/WhatsApp_Image_2021_05_11_at_11_24_53_1_.jpeg


https://s19.picofile.com/file/8433325184/WhatsApp_Image_2021_05_11_at_11_24_54.jpeg


نظرات 3 + ارسال نظر
سجاد شنبه 14 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 11:09 ق.ظ

سلام
این آبشار در شهر جونقان در استان چهارمحال و بختیاری هست که شما نوشتید کهگیلویه و بویراحمد
لطفا اصلاح بفرمایید. با تشکر

سلام
چشم حتمن

عماد چهارشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 08:09 ب.ظ

سلام این آبشار در استان چهار محال و بختیاری شهر جونقان است.
اسم این آبشار در زبان لری به معنی تنگه ای است که دود می کند. درواقع بدلیل حجم زیاد آب و سقوط آن از ارتفاع بالا باعث پودر شدن حجم زیادی آب می شود که به مانند دود است.

سلام بله فوق العاده قشنگ بود یکی از زیباترین ابشار هایی که دیدم فقط امکان نداشت بریم پایین کنار ش

علی شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 09:48 ب.ظ

درود . آبشار کردیت در استان چهارمحال و بختیاری هستش و نزدیک شهر جونقان ...لطفا اصلاح کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد