من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

عاشقی رسم خوش فرهاد بود من هنوز درمانده آه توام
من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

من نگویم عاشقم یه ذره من دیوانه ام

عاشقی رسم خوش فرهاد بود من هنوز درمانده آه توام

مناظره جگر لیلی و درخت مجنون

 

درخت مجنون :  ای جگر پاره پاره از آنه چه تو را جگر لیلی خواندند

جگر لیلی : روزی که مردم لیلی را سرزنش می کردند به خاطر سکوتش من دیدم و شنیدم

که می گفتند  - ای لیلی از  برای چه درب را بسته ای و مجنون را راه نمی دهی ای لیلی برای چه گریه های مجنون را نمی فهمی که به خاطر تو سر به بیابان گذاشته ای لیلی چرا بی رحمی و لباس عروس دیگری را پوشیدی و به خانه مردی دیگر رفتی ای لیلی چرا بعد از دوسال پس از مرگ شوهرت هنوز بر مزار آن می شینی و گریه می کنی لیلی چرا می خندی و به تمسخر به مجنون می نگری لیلی لیلی لیلی .......

من آنجا بودم در وجود لیلی ، فقط من و تنها من می فهمیدم که  لیلی چه می کشد  که اینگونه پاره پاره شدم و جگر لیلی نامیده شدم ، حال ای بید مجنون تو برای چه این گونه شاخه هایت افتاده و  به  این نام مشهور شدی

بید مجنون شاخه هایش را تکان داد و گفت : شاخه های من به بلندای آسمان می رسید تا روزی که  مجنون در سایه من نشست و بر من تکیه داد در آن هنگام باد صبا از شمال آمد وگلبرگی به مجنون داد که رویش نوشته شده بود " سال های باقیمانده عمرم را به تو می دهم شاید مرا بفهمی " ، مجنون برخواست و فریاد زد: ای وای بر من که نفهمیدم ، آن روز که لیلی بر من نگاه کرد و خندید من نفهمیدم ، لیلی به خانه خویش راهم نداد و من نفهمیدم ، سر به بیابان گذاشتم  و فریاد زدم که من مجنونم و نفهمیدم ، لیلی را در آغوش مردی دیگر دیدم و شیون زدم و نفهمیدم ، او را بر مزار شوهش نالان دیدم و نفهمیدم ، سوختم از بی وفایی اش و باز نفهمیدم ، اما امروز که خبر مرگش را شنیدم فهیمدم  و چرا اینقدر دیر فهمیدم ، من امروز فهمیدم که لیلی به من دیوانه وار  عشق می ورزید ولی من فقط مجنون شدم

مجنون سر بر تنه ای من گذاشت و گریست و من از شرم مجنون  خجل شدم و شاخه هایم به زیر خم شد و  تا آخرین روز دنیا سر به زیر می مانم نه به خاطر نفهمیدن مجنون ، بلکه به خاطر نفهمیدم مردم ،که شاید بفهمند .

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:39 ق.ظ http://bia2vn.blogsky.com

خیلی زیبا و قشنگ هستند

مرسی ممنون از لطفتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد